როგორ მივიღოთ აუდიო-სისტემის იდეალური ჟღერადობა ავტომობილში?
როგორ მივიღოთ აუდიო-სისტემის იდეალური ჟღერადობა ავტომობილში?
11.02.2016
ინტერვიუ ავტომობილების აუდიოსისტემების მოყვარულთა მსოფლიო ასოციაცია EMMA-ს ქართული წარმომადგენლობის თავმჯდომარესთან

როგორ მივიღოთ აუდიო-სისტემის იდეალური ჟღერადობა ავტომობილში? რამდენად ხარისხიანი პროდუქცია შემოდის საქართველოში და რა უნდა გაითვალისწინონ მომხმარებლებლებმა ავტომობილისთვის აპარატურის შეძენის დროს? ამ და აუდიო-სისტემებთან დაკავშირებულ სხვა საინტერესო საკითხებზე AUTO BILD-ის ქართულ გამოცემას ”EMMA საქართველოს” (ავტომობილების აუდიო-სისტემების მოყვარულთა ასოციაცია) თავმჯდომარე ვიქტორ ბუაჩიძე ესაუბრება.

Auto Bild

- რას ნიშნავს კარგი აუდიოსისტემა ავტომობილში? თითქმის ყველა ავტომოყვარულმა იცის, რომ BOSE, Harman Kardon, Bang & Olufsen არის ერთ-ერთი საუკეთესო ქარხნული სისტემები, რადგან ”მერსედესი” BMW, “აუდი” და თითქმის ყველა სხვა ცნობილი ბრენდები ამ ფირმების აპარატურას იყენებს მათი ავტომობილების ტოპ-კომპლექტაციებში. არის თუ არა ეს მართლაც მაქსიმუმი?

- მოდი, მე კონტრკითხვას დაგისვამთ: როგორ ფიქრობთ, რას ნიშნავს საერთოდ კარგი ხმა და კარგი ჟღერადობა? არა მარტო ავტომობილში, არამედ ზოგადად.

- მგონია, რომ კარგი ხმა და ჟღერადობა უნდა იყოს სტუდიური ჩანაწერის იდენტური. ხარისხიანი ჟღერადობა ჩემთვის მაქსიმალურად სუფთა ხმასთან ასოცირდება.

- ნაწილობრივ სწორია, ყოველ შემთხვევაში სწორი გეზი გაქვთ. საერთოდ, კარგი სისტემის დანიშნულება ის არის, რომ მაქსიმალურად ნატურალურად და ყოველგვარი შეფერადების, ან გაუმჯობესების გარეშე გადმოსცეს ის ინსტრუმენტალური თუ ვოკალური ჟღერადობა და სტუდიის ან კონცერტის არტოსფერო, რაც ჩაწერის დროს ისმოდა. ჩანაწერი უნდა გადმოიცეს ისე, რომ მაქსიმალურად ახლოს იყოს ორიგინალ LIVE-ჟღერადობასთან. რაც უფრო ნატურალურად და შეფერადების გარეშე გადმოსცემს აპარატურა ჩანაწერს, მით უფრო მაღალ კლასად ითვლება, რადგან ეს არის ყოველთვის ყველაზე მთავარი.

Auto Bild

- დავუშვათ, ადამიანს აქვს ერთ-ერთი საუკეთესო ქარხნული აუდიო-სისტემა ავტომობილში - თუნდაც Bose ან Harman Kardon. რა უნდა ჩართოს, რომ მაქსიმალურად კარგი ჟღერადობა მიიღოს?

- მიუხედავათ ციფრული ტექნოლოგიებისა, დღეს საუკეთესოდ მაინც ვინილი მიიჩნევა (ვინილის ფირფიტები). ეს არის განუმეორებელი ხარისხი, რადგან ჩაწერა ანალოგური ჩაწერის პრინციპით ხდება. ციფრული ჩანაწერი ასეთ ატმოსფეროს ვერ გადმოსცემს. შეიძლება 5-10 წელიწადში ციფრული ჩანაწერის ხარისხიც უკეთესობისკენ შეიცვალოს, მაგრამ დღესდღეობით ასეა. ამას შევადარებდი ფოტოკამერების შემთხვევას: ციფრული ფოტოაპარატის ხარისხი ჩემთვის აბსოლუტურად მისაღებია, მეტი არ მჭირდება, მაგრამ არის კატეგორია, რომელიც ციფრულ ფოროაპარატებს არ აღიარებს და ჩვენ ვიცით, რომ მათ აქვთ თავიანთი სიმართლე, რადგან ლენტას განუმეორებელი რეალობის და რეალური ფერების გადმოცემის უნარი აქვს. სამწუხაროდ, ვინილს ავტომობილში ვერ ჩავრთავთ - ფირფიტას მოძრაობისას ვერ დავუკრავთ, ხომ ასეა? ასე რომ, მხოლოდ მაღალი ხარისხის ციფრული ჩანაწერით უნდა დავკმაყოფილდეთ - ამ შემთხვევაში ორიგინალი CD დისკი, ან აუდიო-სისტემა, რომელიც უკრავს არაკომპრესირებულ ფორმატებს.
Auto Bild
- ანუ, MP3 არ ვარგა?

- MP3 შეკუმშული ვერსიაა მუსიკალური ჩანაწერის, რომელიც, რა თქმა უნდა, ვერ მოგვცემს მაქსიმუმს. MP3 ჩაწერის პრინციპი ზუსტად იმაშია, რომ მცირე შეუმჩნეველი დეტალები უბრალოდ წაიშალოს ჩანაწერიდან და ამის ხარჯზე ხდება ზუსტად ფაილის შეკუმშვა (კომპრესია) დაახლოებით 10-ჯერ ორიგინალთან შედარებით. სამწუხაროდ, ზუსტად ეს მცირე დეტალები ქმნიან იმ სასიამვნო შეგრძნებებს, რაც ადამიანს ეუფლება LIVE მუსიკის, ან კარგი ჩანაწერის CD-ფორმატის (უკომპრესო ჩანაწერის) მოსმენისას. MP3 შეიქმნა იმ დროს, როცა ფლეშ-დრაივების მაქსიმალური ტევადობა 2-4 გიგაბაიტი იყო - რომ არაფერი ვთქვათ დისკებზე 700 მეგაბაიტი ტევადობით. კარგია, რომ MP3 კარგავს აქტუალობას და ხალხი უბრუნდება არაკომპრესირებულ ფორმატებს - ისეთებს, როგორიცაა WAV, FLAC, ALAC და ა.შ.

- გამოდის, რომ როდესაც USB-მეხსიერების ბარათზე ჩავყრით MP3-ებს და ჩავრთავთ მანქანაში, ეს ხარისხის მხრივ ზღვაში წვეთია?

- დიახ, თუმცა გააჩნია MP3-საც. თუკი აიღებ ორიგინალ დისკს, აიღებ კარგ პროგრამას და ამ პროგრამის მეშვეობით მოახდენ კონვერტაციას MP3-ში 320 kb/s დაკუმშვით, უკეთეს შედეგს ნამდვილად მიიღებ - არსებობს ამისთვის კარგი კომპიუტერული პროგრამები. პროგრამას ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს: ზოგს კარგად გადაჰყავს, ზოგს - ცუდად. მუსიკის ჩამოსაქაჩათ არსებობს ვებ-რესურსები, სადაც არეკლამებენ, რომ ვითომ 320-იანი ხარისხის MP3-ები დევს და შეგვიძლია, ჩამოვტვირთოთ, მაგრამ ასეთ ვებ-გვერდებს ვერ ვენდობით. უმეტესობა შემთხვევაში, 128 kb/s-დან „აპკონვერტი“ არის გაკეთებული 320 kb/s-ზე. ალაბთ ამ შემთხვევაში მხოლოდ ფასიან რესურსებს თუ ვენდობით. უმჯობესია, ჩამოვქაჩოთ ზემოთ ხსენებული უკომპრესო ფორმატები ვებ-რესურსებიდან და ჩვენთვითონ გადავიყვანოთ ხარისხიანი პროგრამის მეშვეობით.

- ძირითადად სწორედ პირდაპირ იწერენ ხოლმე. რას უფრო დიდი მნიშვნელობა აქვს კარგი ჟღერადობისთვის: MP3 ფაილის ხარისხს, თუ აუდიო-სისტემას?

- საერთოდ, კარგი ჟღერადობის შექმნას ოთხი რამ ჭირდება. 1) კარგი ჩანაწერი; 2) ამ ჩანაწერის რაც შეიძლება კარგათ გარდაქმნა აუდიო-სიგნალად. ანუ ხარისხიანი აუდიორესივერი (”მაგნიტოფონი”); 3) მიღებული აუდიოსიგნალის ხარისხიანად გაძლიერება. ამისთვის საჭიროა ხმის გამაძლიერებელი ან გამაძლიერებლები; 4) უკვე გაძლიერებული აუდიოსიგნალის გარდაქმნა ხმაში, რასაც უკვე ჩვენი ყური აღიქვამს. ეს უკვე არის დინამიკების მისია - რაც შეიძლება ნატურალურად და ახლოს ორიგინალ ჟღერადობასთან მოახდინონ ეს გარდაქმნა. აი, ეს ოთხი კომპონენტია საჭირო კარგი ჟღერადობისთვის და ერთი მათგანიც რომ გამოვაკლოთ, მაქსიმალურად ხარისხიანი ხმის მიღება შეუძლებელი გახდება.

Auto Bild

- რამდენად დიდი მნიშვნელობა აქვს დინამიკების რაოდენობას?

- ბევრი დინამიკი ხშირად ხმას აზიანებს. საერთოდ, ადამიანის ყურები ისეა მოწყობილი, რომ მუსიკას მხოლოდ სტერეო ჩანაწერს აღიქვამს სიამოვნებით. 5.1, 7.1 და ა.შ კარგია მხოლოდ ფილმებისთვის და კომპიუტერული თამაშებისთვის. თანაც, აუცილებელია, რომ ხმა მოდიოდეს წინიდან - ასე ვთქვათ ვირტუალური სცენა უნდა გქონდეს წინ. თუ დინამიკი ყურის უკანაა განლაგებული, ყური მათაც აღიქვამს და ზიანდება სცენის და სტერეოპანორამის შეგრძნება. ვეღარ აღიქვამ მუსიკას ისე, როგორც საჭიროა და აქედან გამომდინარე, სიამოვნებას ვერ ღებულობ. დღეს შეიძლება ამის გასწორება აუდიო-პროცესორებით, მაგრამ თუ დინამიკები უკანაა, მაინც დაზიანებული აღქმაა და გარკვეული აუდიფილური გამოცდილების შემდეგ ხვდება ადამიანი, რომ უკანა დინამიკებში ფული არ უნდა გადაეხადა. მძღოლს სცენა უნდა ჰქონდეს წინ - ვირტუალურად რომ წარმოვიდგინოთ, ტორპედოდან სადღაც კაპოტის შუამდე სიღრმით და გარე სარკეების დაბოლოებების სიფართის. მომღერალი ვირტუალურად ტორპედოს შუაში უნდა იდგეს, მის უკან დრამერი, და ა.შ. ანუ უნდა ხდებოდეს სცენის ვირტუალური შეგრძნება და ეს, რამდენადაც დაუჯერებელი არ უნდა იყოს, კეთდება მანქანაში.

- იდეალურ შემთხვევაში რამდენი დინამიკი უნდა ჰქონდეს ავტომობილს?

- ექვსი, ექვსივე წინ. დაყოფილი დიაპაზონებათ (მიდბასი, მიდრენჯი და ტვიტერი) სამი ერთ მხარეს, სამიც - მეორე მხარეს. პლუს ”საბბუფერი”, რომელიც შეიძლება საბარგულში განთავსდეს.

Auto Bild

- ქარხნულად რატომ დებენ დინამიკებს უკან, ფანჯრების ქვეშ ? უკან, ფანჯრის ქვეშ დინამიკს იდეაში აზრი არ აქვს, მაგრამ რატომ აკეთებს ამას ქარხანა?

- ამით ვუბრუნდებით ზემოთ წამოჭრილ საკითხს. თუ აყენებ ძლიერ დინამიკებს წინ, მაშინ მანქანას უნდა გაუკეთო ვიბრო და ხმის იზოლაცია, სხვანაირი გაყვანილობა და ა.შ. თუ ამის თავიდან აცილება გინდათ, და მანქანის წარმოოების გაიაფება, მაშინ აყენებთ იაფიან უკანა დინამიკებს რათა უკან მჯდომმა მგზავრებმა უკეთესათ მოისმინონ მუსიკა. ვინ დარდობს იმაზე თუ რამდენად დაზიანდება მუსიკალური სცენა და აირევა ტემბრალური ბალანსი? საშუალო მომხმარებლები ასეთ დეტალებში ვერ ერკვევიან და ურჩევნიათ, მეტი დინამიკის მქონე ავტომობილი შეიძინონ. როგორ ფიქრობთ სალონში შესული ადამიანი 7-დინამიკიან მანქანას უფრო იყიდის, თუ მანქანას რომელსაც მაგალითად 16 დინამიკი აქვს? გამყიდველი რასაკვირველია ამას პრემიუმ აუდიოსისტემათ გაასაღებს ხომ ესეა! ეს მწარმოებლის მარკეტინგული ხრიკიცაა.
Auto Bild
- თქვენი გამოცდილებით, რომელ ავტომობილებს აქვთ იდეალურთან მიახლოვებული ქარხნული აუდიო-სისტემები?

- უამრავი სისტემა მომისმენია, მათ შორის ძალიან გარეკლამებული და ფანტასტიურად ძვირადღირებული TOP-OEM სისტემები, რომლებიც, როგორც იტყვიან, ”ციდან ვარსკვლავებს უნდა წყვეტდნენ”. EMMA-ს მთავარი მსაჯების ტრეინინგების დროს გვაქვს ერთი სპეციალური კლასი - სწორედ ქარხნულ სისტემებს ვუსმენთ ხოლმე. რა თქმა უნდა, EMMA-ს სპეციალური სტუდიური ჩანაწერებით და ჩვენი სატესო-კომპილაციებით. 70-მდე მთავარი მსაჯი ვაფასებთ ამ სისტემებს და ვაკეთებთ და ერთმანეთს უზიარებთ ჩვენს დასკვნებს. ეს თვითონ მწარმოებლის ინტერესებში შედის, რადგან EMMA ფაქტობრივად აუდიო-სისტემების ჟღერადობის სტანდარტების დამფუძნებელი და მაკონტროლებელი დამოუკიდებელი ორგანოა მსოფლიოს მაშტაბით (აშშ-ის გარდა). ამიტომაც, მათ ჩვენი აზრი აინტერესებთ. EMMA ბოლომდე და 100 პროცენტით ვერცერთ ქარხნულ აუდიო-სისტემას ვერ უწევს რეკომენდაციას. მიზეზი ისაა, რომ ავტომობილის სისტემა არ არის ისეთი, როგორიც მაგალითად სახლის. სახლისთვის შეგიძლია იყიდო სუპერ-სისტემა, უბრალოთ შეაერთო დენში და მიიღებ იდეალურ ჟღერადობას, მანქანაში კი მთელი რიგი მიზეზების გამო ეს შეუძლებელია. იმისათვის, რომ დინამიკი კარგად უკრავდეს, გარკვეული სამუშაო პირობები ჭირდება (თუ შეიძლება, რომ ასე ითქვას). ავტომობილის ინტერიერი კი დინამიკისთვის თავიდანვე აგრესიული გარემოა, რადგან მანქანის სალონის დიზაინიდან და მასალებიდან გამომდინარე, მანქანის სალონში უამრავი ხმის დამხშობი ან არეკლვის კუთხეა, რაც ხმის ტალღას ზღუდავს და აზიანებს. გარდა ამისა, მაგალითად წინა კარში დამონტაჟებულია დინამიკი, რომლის უკან ჟღრიალა თუნუქია და თვითონაც ჟღრიალა პლასმასზე ან თუნუქზეა დამონტაჟებული. ასეთ პირობებში ამ ”საწყალ დინამიკს” ვერ მოვთხოვთ იდეალურ ჟღერადობას ხომ ესეა?

Auto Bild
”EMMA საქართველოს” (ავტომობილების აუდიო-სისტემების მოყვარულთა ასოციაცია) თავმჯდომარე ვიქტორ ბუაჩიძე (მარჯვნივ)

- კარგით, რატომ ვერ აკეთებენ მწარმოებლები კარგ სისტემებს თავიანთ თუნდაც ძალიან ძვირიან მოდელებში, ისეთს რომელიც EMMA-ს მაღალ სტანდარტებს დააკმაყოფილებს. ფული უჭირთ, თუ ინჟინრები ჰყავთ თქვენზე ნაკლები?

- (იცინის) ქარხნის კონვეირი არის ის, რაც ჩვენ ორგანიზაციას სამუშაოს აძლევს. თავი რომ დავანებოთ მანქანის აკუსტიკურად მომზადების საკითხს, მუსიკის აღქმა ადამიანისთვის არის იგივე გემოვნების პრიორიტეტების მომენტი როგორც მაგალითად საკვები. ზოგს როკი უყვარს, ზოგს კლასიკა და ინსტრუმენტალური მუსიკა, ზოგი უსმენს ელექტრონულ მუსიკას, ზოგი კი რეპზე გიჟდება. ყველა ამ ჟანრს უნდა აუდიკომპონენტების თავიდანვე სწორად შერჩევა, რადგან ყველა აუდიბრენდს აქვს თავისი ჟღერადობის ხელწერა და ამას კარგი ხელოსანი ყოველთვის სათავისოდ იყენებს, რათა კლიენტზე პრიორიტეტებზე ორიენტებული სისტემა დაიგეგმოს და მერე აიწყოს. შემდგომი ეტაპია კლიენტის მუსიკალური გემოვნებიდან გამომდინარე აუდიო-სისტემის ჟღერადობის მასზე მორგება. ზოგს მომატებული ბასი უყვარს ზოგს კიდევ პირიქით, სხვა დანარჩენზე რომ არაფერი ვთქვათ. ამას ვერცერთ კონვეირზე ვერ გააკეთებ - ხომ ცხადია? ამიტომაც კეთდება რაღაც შუალედური ნორმალური ჟღერადობა, რომელიც უმეტესობას მოწონს. ხოლო ვისაც ჟღერადობა არ მოსწონს, მანქანას ყიდულობს მინიმალური აუდიმომზადებით და მიჰყავს იგი ე.წ ”კასტომ ინსტალატორებთან”, ან თავის ძალებით აუმჯობესებენ ჟღერადობას.

- ანუ, საქართველოში არსებობენ ადამიანები, ვინც ამას კარგად აკეთებს.

- დიახ. თუმცა, სამწუხაროდ, ერთ სივრცეში მათ თავი ჯერ ვერ მოვუყარე.

Auto Bild

- ახლა კი EMMA-ზე ვისაუბროთ, რომლის დეფინიციაც ასეთია: ავტომობილების აუდიო-სისტემების მოყვარულთა ევროპული ასოციაცია. როდიდან გვაქვს საქართველოში EMMA-ს ოფიციალური წარმომადგენლობა, რომელსაც თქვენ ხელმძღვანელობთ 2012 წლიდან.

- EMMA გერმანიაში შეიქმნა და შემდეგ გაფართოვდა - ისევე, როგორც თქვენი ჟურნალი AUTO BILD. ჩემი ინფორმაციით, ჩრდილოელ მეზობელს ჰქონდა რამდენიმე მცდელობა საქართველოში EMMA-ს წარმომადგენლობის შექმნაზე. მე გადავწყვიტე, რომ აჯობებდა, ეს საქმე საქრთველოში ქართველებს გვეკეთებინა. დიდი ხანია, CAR AUDIO-ს მოყვარული ვარ და გერმანიაში იმ დროისთვის უკვე მიცნობდნენ. ჩავედი გერმანიაში, შევხვდი EMMA-ს დამფუძნებლებს, ალექს კლეტს და პიტერ ფურმანს. ასევე ”პლანეტის ყველაზე კარგ ყურებს” ნორბერტ ტიკას. ამის შემდგომ გავიარე სპეციალური ტრენინგები და ჩავაბარე გამოცდები რომელიც სავალდებულოა ყოველ 2 წელიწადში ერთხელ ყველა EMMA-ს საერთაშორისო კლასის მსაჯისთვის.

Auto Bild

- გასაგებია და კარგია, რომ EMMA-ს ჰყავს საქართველოში ოფიციალური წარმომადგენლობა, მაგრამ იქნებ კონკრეტულად გვითხრათ, რას ნიშნავს ეს საქართველოსთვის და რა სარგებელი შეიძლება მოუტანოს ამან ჩვენს ქვეყანას?

- EMMA-ს მთავარი ფუნქცია პირველ რიგში აუდიომოყვარულთა გაერთიანება, დაცვა და მათთვის ამ სფეროში უახლესი ინოვაციების გაზიარებაა. საუკეთესოების გამოვლენა და მათი წარდგენა მსოფლიო მაშტაბით. ასევე მწარმოებლების კონტროლი და ობიექტური დასკვნების მიტანა მომხმარებლამდე. მოკლედ რომ ვთაქვათ, EMMA აყალიბებს უახლეს სტანდარტებს აუდიო-ინდუსტრიაში, რაც პირველ რიგში მომგებიანია მომხმარებლისთვის და იცავს მას ამ საინტერესო ჰობის ყველა ეტაპზე. სამწუხაროდ, საქართველოში ავტომობილების აუდიო-სისტემების ბაზარი არაკეთილსინდისიერი ხალხის ხელში იყო ჩავარდნილი და ასეთი ადამიანები ჩვენთან ჯერ კიდევ ბევრია. აი, მაგალითად, რომ მოვიაროთ ჩვენთან აუდიო-სისტემებით მოვაჭრე მაღაზიები და ორგანიზაციები, მხოლოდ რამდენიმეა ისეთი ორგანაცია, რომელიც ყიდის ორიგინალ პროდუქტს. უდიდესი პრობლემაა ფალსიფიცირებული აუდიო აპარატურა. შემომტანები სარგებლობენ კანონის არარსებობით, რომელიც ბრენდებს დაიცავდა და შემოაქვთ ყველაფერი, რაც გაუხარდებათ - მთავარია იაფი იყოს და კონკურენტ მაღაზიაზე იაფად გაყიდონ, რომ კლიენტი გადაიბირონ. ხარისხიანი აპარატურა არავის აინტერესებს, რადგან ისინი ერთმანეთს ფასით ებრძვიან და არა ხარისხით.

- საიდან შემოდის ფალსიფიცირებული პროდუქცია?

- ძირითადად დუბაიდან და შორეულ აღმოსავლეთიდან. როგორც პროფესიონალს, მე არ მიჭირს კონტრფაქტული პროდუქტის ამოცნობა ბევრი ფაქტორით, მაგრამ ამ ბოლო დროს ვიზუალურად იმდენად უნაკლო კონტრაფაქტი შემოდის, რომ ხანდახან მეც მიჭირს ხოლმე ვიზუალურად ნამდვილი, მაგალითად, Pioneer-ის ფალსიფიცირებულისგან განსხვავება. რასაკვირველია ჟღერადობით კი მაშინვე გავარჩევ, მაგრამ ჩვეულებრივი მომხმარებლები ამას ვერ მოახერხებენ და დარწმუნებულები იქნებიან, რომ მაგალითად ორიგინალი ”პიონერი” ან ”სონი” იყიდეს.

Auto Bild
უძველესი რადიო და დინამიკი Porsche 356 1500 Super Cabriolet-ში

- ანუ, სადღაც სარდაფში სხედან ადამიანები და აკეთებენ ცნობილი ბრენდების, იგივე Pioneer-ის, Alpine-ის და ა.შ. ასლებს?

- სამწუხაროდ ასეა და ასეთი მინი-ქარხნები ძირითადათ ჩვენნაირ ქვეყნებზე მუშაობენ. ევროკავშირის ტერიტორიაზე ასეთი ”შედევრები” ვერ აღწევს და საზღვრის გადაკვეთისას ნადგურდება. დაუჯერებელს გეტყვით მაგრამ ასეა: ჩვენთან ისეთი შემთხვევებიც კი ხშირია, როცა უსახელო აპარატურა შემოდის და უკვე აქ, ადგილზე აწებებენ Sony-ს, JVC-ის ან ნებისმიერი ცნობილი ბრენდის ლოგოებს. ბაზრობებზე რომ ჩავიდეთ, ვნახავთ ბევრ ერთნაირ ტექნიკას სხვადასხვა სახელებით - ერთს JVC აწერია, ხოლო მეორეს კი - Sony. არადა აბსოლუტურად იდენტურად გამოიყურება.

- როგორ ვებრძოლოთ ამას და რა ნაბიჯები უნდა გადაიდგას იმისათვის, რომ ეს ბაზარი გაკონტროლდეს და მომხმარებელი არ დაზარალდეს?

- პირველ რიგში უნდა მოხდეს ევროკავშირის ქვეყნების მაგალითის გადმოღება კანონმდებლობის მხრივ. EMMA-ს საქართველოს ფილიალმა დაიწყო ამასთან ბრძოლა, თუმცა ჩვენი ბერკეტები მხოლოდ გათვიცნობიერებული მომხმარებელია და ხარისხიანი აუდიო პროდუქცია, რომელიც ჩვენი კონტროლის ქვეშ შემოდის საქართველოში. ჩვენ თქვენი ჟურნალის მეშვეობით მივაწოდებთ მომხმარებელს ინფორმაციას არსებულ პროდუქციაზე საქართველოში და ასევე ვეცდებით, შედარებითი ტესტებიც ჩავატაროთ. EMMA-ს გერმანიის ოფისის და პირადად ალექს კლეტის დიდი დახმარებით მოხერხდა საქართველოში მსოფლიო ტოპ-ბრენდების შემოყვანა - ისეთი „გრანდების“ როგორებიცაა ALPINE, GLADEN, GROUND ZERO, MOSCONI, GERMAN MAESTRO. რამდენიმე ბრენდი კიდევ მოლაპარაკების ეტაპზეა და, რაც მთავარია, ალექს კლეტის დახმარებით დაწესდა საქართველოსთვის სპეციალური, დაბალი ფასები პროდუქციაზე. ანუ, შეიძლება ითქვას, რომ საქართველოში ეს აპარატურა ყველაზე იაფად იყიდება სხვა ქვეყნებთან შედარებით. მაგრამ მე მიმაჩნია, რომ ყველაზე კარგი დაცვა კონტრაფაქტისგან ისევ თვით მომხმარებელს შეუძლია. საკმარისია, მოსთხოვოთ გამყიდველს სერტიფიკატი, რომ ის მწარმოებლის ოფიციალური დილერია და მაშინვე ყველაფერი ყველაფერი ცხადი გახდება. თუ არ ექნება ასეთი სერტიფიკატი, ან მწარმოებლის საიტზე ვერ გაჩვენებთ თავის კომპანიის მისამართს, ეს ნიშნავს, რომ ის არის გადაყიდვის მესამე ხელი და მისი პროდუქციის ავთენტურობა კითხვის ქვეშ დგას.

Auto Bild
ავტომობილის რადიო 1950 წელს

- როგორ შეაფასებდით ქართველი მოხმარებლის დამოკიდებულებას?

- ერთი რამ აუცილებლად უნდა ვთქვა: ბევრი ფიქრობს, რომ თუ პროდუქციას Made in china აწერია, ეს ავტომატურად იმას ნიშნავს, რომ დაბალ ხარისხთან გვაქვს საქმე. მინდა ვთქვა, რომ ეს არასწორი მიდგომაა. Made in china ავტომატურად ცუდს არ ნიშნავს. მე მინდა, ხალხი ერთ რამეში დავარწმუნო: მნიშვნელობა არ აქვს, სად არის პროდუქტი წარმოებული, თუკი ის ოფიციალურ შემომტანს (დისტრიბიუტორს) შემოაქვს საქართველოში, ეს ავტომატურად ნიშნავს ოფიციალურ ბრენდის ხარისხს. მთავარია, ვინ გამოიგონა ესა თუ ის პროდუქტი და შემდგომ ვინ გააკეთა მისი ჩაბარება ხარისხის კონტროლი, თორემ ვისი ხელებით აიწყო, ეს მეორე ხარისხოვანია! თუკი პროდუქტი ოფიციალურა, წარმოების ლოკაციას მნიშვნელობა არ აქვს. მინდა ასევე გითხრათ, რომ ყველაზე ზუსტი ხელსაწყოები და უცნობილესი ბრენდების მთელი პროდუქცია დღევანდელ დღეს მხოლოდ ჩინეთში იწყობა, რადგან ყველა ქარხანა იქ არის გადატანილი - იაფი მუშა ხელის გამო. რაც უფუჭებს ჩინეთს სახელს, ეს არის ძალიან ბევრი ”ერთდღიანი” ბრენდები, რომელიც ძირითადად კოოპერატიული ტიპისაა და სადღაც რაღაცას აწარმოებს - ყველანაირი კონტროლის გარეშე. რასაკვირველია, რომ ასეთ ნაწარმს არ უნდა ვენდოთ. თუმცა საქართველოში ასეთ პროდუქციასაც ყიდულობენ! ბევრი ფიქრობს, რომ თუ 300-ლარიანი მონიტორიანი მაგნიტოფონი იყიდა, ესე იგი, კარგი რამ შეიძინა. განსაკუთრებით მონიტორიანები უყვართ! არ გადაიხდიან 300 ლარს უმონიტორო, მაგრამ ხარისხიან მაგნიტოფონში და შეიძენენ სარდაფში აწყობილ უსახელო აუდიორესივერს, რომელიც მაქსიმუმ 5-6 თვეში შესაცვლელი იქნება.

Auto Bild
ავტორადიო 70-იანი წლებიდან

- იმედია, გვყავს საქართველოში სპეციალისტები, რომლებიც მსურველს სისტემას კარგად აუწყობენ.

- დიახ, ასეთი სპეციალისტები არიან. ისე, თუ ადამიანს ”ჩხირკედელობა” ეხერხება, შეუძლია, თვითონვე გააკეთოს ყველაფერი. თუ არა და სპეციალისტები ნამდვილად არიან. მე მხოლოდ მოხარული ვიქნები, თუ ბევრი ასეთი მოყვარული, ან სპეციალისტი გაჩნდება და გაიხსნება მომსახურების ცენტრები. ჩვენ სიამოვნებით დავეხმარებით ყველა ენთუზიასტს და ასევე პროფესიონალსაც, რომ ცოდნა კიდევ უფრო გაიუმჯობესონ. დავეხმარებით მათ რჩევებით და გავაკონტროლებთ (კარგი გაგებით) მათ საქმიანობას - რომ ყველაფერი იდეალურად, EMMA-ს სტანდარტების შესაბამისად აკეთონ. დროა, საქართველოში კარგი აუდიო-სისტემები აიწყოს მანქანებში, ჩავატაროთ შეჯიბრები, ხოლო საუკეთესოები EMMA-ს ფინალზე წავიდნენ ევროპაში, საქართველოს სახელით საასპარეზოდ.

Auto Bild
ავტორადიო Becker Monaco – 1952 წელი

- რას ურჩევთ მომხმარებლებს, ვინც ამ ინტერვიუს წაკითხვის შემდეგ დაინტერესდება იმით, რომ გააუმჯობესოს აუდიო-სისტემა საკუთარ ავტომობილში?

- ყველაზე კარგია ის, რომ ჩვენთვითონ მოვინდომოთ რაღაცების გარკვევა და მერე გაკეთება. ჩვენ აუცილებლათ დაგეხმარებით ინფორმაციულად და, პირადათ მე დაგეხმარებით სწორად აპარტურის გასწორებაში. კიდევ უფრო გავაქტიურდებით და მომხმარებლებს ინფორმაციას მივაწვდით. მანამდე კი ყველაზე კარგი ის იქნება, რომ სადაც არ უნდა შეიძინოთ სასურველი აუდიო-აპარატურა, უნდა მოითხოვოთ მწარმოებლის დამამტკიცებელი სერთიფიკატი, რომ ეს მათი ოფიციალური წარმომადგენლობაა და თქვენ ოფიციალური წარმომადგენლისგან ყიდულობთ აპარატურას. ამ დოკუმენტის გარეშე ნდობას არავის ვურჩევ. ინტერნეტშიც შეიძლება ინფორმაციის მოძიება - ჰყავს თუ არა ამა თუ იმ ბრენდს ოფიციალური წარმომადგენლობა. ხშირად მინახავს ფორუმზე, როგორ წერს ადამიანი, რომ ჰყავს ”მერსედესი”, რომელსაც აქვს Bose-ის სისტემა და კითხულობს, რა დავაყენო იმისათვის, რომ უკეთესი ჟღერადობა მივიღოო. ამ დროს ბევრი პასუხობს ხოლმე, რომ უმჯობესია ხელი არ ახლონ, რადგან უკეთესს მაინც ვერ დააყენებენ და შესაძლოა, არსებული ქარხნულიც გააფუჭონ. ეს ხშირ შემთხვევაში მართალიცაა, რადგან თუ არ ვართ დარწმუნებული, რომ ახალი ტექნიკა მართლა ოფიციალური და ხარისხიანია, ისევ ძველი, 10-15 წლის წინანდელი ქარხნული Bose ჯობია.

EMMA - ავტომობილების აუდიო-სისტემების მოყვარულთა მსოფლიო ასოციაცია

Auto Bild

EMMA (European Mobile Media Association) 2000 წელს, გერმანიაში იმ მიზნით დაარსდა, რომ ჩაეტარებინა საავტომობილო HiFi და მულტიმედიის შეჯიბრები. დღეისათვის EMMA მსოფლიოს 40-ზე მეტ ქვეყანაში 400-მდე შეჯიბრს ატარებს. შეჯიბრებში საქმე ეხება აუდიო-სისტემების ხარისხს და ავტომობილში აუდიო-ჟღერადობას. ასევე სისტემებისა და ტექნიკის ინსტალაციის ხარისხს. EMMA ასევე უშვებს საკუთარ, სატესტო დისკებს სპეციალური კომპოზიციებით, რომელთა მეშვეობითაც შესაძლებელია აუდიო-სისტემების ერთმანეთთან შედარება. EMMA-ს ჟიური 1000-ზე მეტი ადამიანისგან შედგება და ამგვარი ტესტირება წელიწადში დაახლოებით 20 000 ავტომობილს უტარდება.
ბეჭდვა
article image
2017-06-22 07:51:27
ახალი ძრავები და ნავიგაცია, რომელსაც ჟესტებით ვმართავთ: ”ფოლკსვაგენმა” ”გოლფი” განაახლა და ჩვენ ის უკვე შევამოწმეთ
article image
Cat Image
2017-06-14 06:15:23
”სტელვიო” ”ალფა რომეოს” პირველი SUV-ია, რომელიც კლასში საუკეთესო სპორტულობას გვპირდება. ჩვენ ის გავტესტეთ და შეგვიძლია ვთქვათ: დიახ, ეს ყველანაირად ნაღდი ალფაა!
article image
Cat Image
2017-05-31 07:02:04
ახალი ”E-კლასი კუპე” მშვენიერი ავტომობილია, მაგრამ აქვს იმის პოტენციალი, რომ W124-ივით ლეგენდარული გახდეს?
სხვა სიახლეები
28.06.2017
პირველი ივლისიდან ძალაში შევა ახალი კანონი ”საგზაო უსაფრთხოების შესახებ”, რაც იმას ნიშნავს, რომ მართვის მოწმობაზე ქულათა სისტემა ამოქმედდება.
სრულად
27.06.2017
თბილისის მერიის ორგანიზებით გამართული მდგრადი ენერგეტიკის კვირეულის ფარგლებში, თბილისის მერიის მიმდებარე ტერიტორიაზე ელექტრომობილების გამოფენა მოეწყო.
სრულად
18.06.2017
TCR-ის საერთაშორისო სერიის ავსტრიული ეტაპის შემდეგ, უნგრეთში ქართული გუნდის, „GE-ფორსის“ მანქანები
სრულად
ახალი ნომერი
Show / Hide Debug
Debug History
No History Page(s)
Profile Information
Application afterLoad
0.000 seconds, 0.68 MB
Application afterInitialise
0.023 seconds, 1.84 MB
Application afterRoute
0.027 seconds, 2.62 MB
Application afterDispatch
0.088 seconds, 4.05 MB
Application afterRender
0.849 seconds, 4.86 MB
Memory Usage
Memory In Bytes
5124488 Byte
Memory In KiloBytes
5004.38 KB
Memory In MegaBytes
4.89 MB
Request Variables
REQUEST Variables: 7
option
com_content 
view
article 
id
7304:rogor-mivighoth-audio-sistemis-idealuri-zhgheradoba-avtomobilshi 
catid
214:qarthuli 
Itemid
158 
lang
ka-GE 
SHORT_URL
http://www.autobild.ge/k_art5mw 
GET Variables: 7
option
com_content 
view
article 
id
7304:rogor-mivighoth-audio-sistemis-idealuri-zhgheradoba-avtomobilshi 
catid
214:qarthuli 
Itemid
158 
lang
ka-GE 
SHORT_URL
http://www.autobild.ge/k_art5mw 
POST Variables: 0
FILES Variables: 0
COOKIE Variables: 0
SERVER Variables: 37
GEOIP_ADDR
54.81.154.223 
GEOIP_CONTINENT_CODE
NA 
GEOIP_COUNTRY_CODE
US 
GEOIP_COUNTRY_NAME
United States 
SCRIPT_URL
/index.php 
SCRIPT_URI
http://www.autobild.ge/index.php 
HTTP_AUTHORIZATION
 
HTTP_HOST
www.autobild.ge 
HTTP_X_REAL_IP
54.81.154.223 
HTTP_X_FORWARDED_FOR
54.81.154.223 
HTTP_CONNECTION
close 
HTTP_ACCEPT_ENCODING
x-gzip, gzip, deflate 
HTTP_USER_AGENT
CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/) 
HTTP_ACCEPT
text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8 
HTTP_GEOIP_ADDR
54.81.154.223 
HTTP_GEOIP_CONTINENT_CODE
NA 
HTTP_GEOIP_COUNTRY_CODE
US 
HTTP_GEOIP_COUNTRY_NAME
United States 
PATH
/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin 
SERVER_SIGNATURE
 
SERVER_SOFTWARE
Apache 
SERVER_NAME
www.autobild.ge 
SERVER_ADDR
127.0.0.1 
SERVER_PORT
80 
REMOTE_ADDR
54.81.154.223 
DOCUMENT_ROOT
/var/www/html/www.autobild.ge 
SERVER_ADMIN
[no address given] 
SCRIPT_FILENAME
/var/www/html/www.autobild.ge/index.php 
REMOTE_PORT
50200 
GATEWAY_INTERFACE
CGI/1.1 
SERVER_PROTOCOL
HTTP/1.0 
REQUEST_METHOD
GET 
QUERY_STRING
option=com_content&view=article&id=7304:rogor-mivighoth-audio-sistemis-idealuri-zhgheradoba-avtomobilshi&catid=214:qarthuli&Itemid=158&lang=ka-GE 
REQUEST_URI
/index.php?option=com_content&view=article&id=7304:rogor-mivighoth-audio-sistemis-idealuri-zhgheradoba-avtomobilshi&catid=214:qarthuli&Itemid=158&lang=ka-GE 
SCRIPT_NAME
/index.php 
PHP_SELF
/index.php 
REQUEST_TIME
1498651710 
SESSION Variables: 2
__default
Array
(
    [session.counter] => 1
    [session.timer.start] => 1498651710
    [session.timer.last] => 1498651710
    [session.timer.now] => 1498651710
    [session.client.forwarded] => 54.81.154.223
    [session.client.browser] => CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)
    [registry] => JRegistry Object
        (
            [_defaultNameSpace] => session
            [_registry] => Array
                (
                    [session] => Array
                        (
                            [data] => stdClass Object
                                (
                                )

                        )

                )

            [_errors] => Array
                (
                )

        )

    [user] => JUser Object
        (
            [id] => 0
            [name] => 
            [username] => 
            [email] => 
            [password] => 
            [password_clear] => 
            [usertype] => 
            [block] => 
            [sendEmail] => 0
            [gid] => 0
            [registerDate] => 
            [lastvisitDate] => 
            [activation] => 
            [params] => 
            [aid] => 0
            [guest] => 1
            [_params] => JParameter Object
                (
                    [_raw] => 
                    [_xml] => 
                    [_elements] => Array
                        (
                        )

                    [_elementPath] => Array
                        (
                            [0] => /var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/html/parameter/element
                        )

                    [_defaultNameSpace] => _default
                    [_registry] => Array
                        (
                            [_default] => Array
                                (
                                    [data] => stdClass Object
                                        (
                                        )

                                )

                        )

                    [_errors] => Array
                        (
                        )

                )

            [_errorMsg] => 
            [_errors] => Array
                (
                )

        )

    [_elang] => ka-GE
    [session.token] => dd64b7544320b28d6c489a74dbc3e71a
)
 
wbl
stdClass Object
(
    [session_id] => ejbul7qblckineo1nh5ru6v724
    [time] => 1498651710
    [userid] => 
    [usertype] => 
    [username] => 
    [gid] => 0
    [guest] => 1
    [client_id] => 0
    [data] => 
)
 
ENV Variables: 0
Elements Render
Components Rendered: 1
com_content
0.04245 
Summary
0.04245 
Modules Rendered: 38
mod_window_title
0.00067 
mod_fb_metaog
0.00122 
mod_html
0.00042 
mod_html
0.00034 
mod_html
0.00033 
mod_custom
0.00024 
mod_contact
0.00055 
mod_ccnewsletter
0.00168 
mod_custom
0.00024 
mod_mainmenu
0.00073 
mod_custom
0.00022 
mod_html
0.00042 
mod_mmanager_announcement
0.00049 
mod_mmanager_issues
0.00297 
mod_popnews
0.00066 
mod_html
0.0004 
mod_simplepoll
0.00128 
mod_ambebi
0.00192 
mod_rss_saqme
0.00454 
mod_html
0.00045 
mod_rss_side
0.00892 
mod_rss_side
0.00417 
mod_catnews
0.59903 
mod_rss_center
0.00264 
mod_rss_center
0.00215 
mod_rss_center
0.01623 
mod_categorynews
0.01436 
mod_popnews
0.00074 
mod_rss_center
0.00255 
mod_html
0.00047 
mod_ws_dropdown
0.06889 
mod_loginbutton
0.00253 
mod_search
0.00179 
mod_custom
0.00026 
mod_html
0.00046 
mod_logo
0.00067 
mod_mainmenu
0.00089 
mod_ads
0.00535 
Summary
0.75187 
Plugins Rendered: 14
system - jsoptimization
0.0007 
system - aliasmaker
0.00029 
system - cachecleaner
0.00039 
system - nnframework
0.00025 
system - fb_login
0.00027 
system - lang
0.00017 
system - sef
0.00018 
content - fbcomments
0.00032 
content - multicategory
0.00015 
content - conditions
0.00042 
content - imageparams
0.00023 
content - pagenavigation
2.0E-5 
content - pagebreak
0.00012 
Summary
0.00351 
WS Debug Plugin
0.0089530944824219 
DataBase Queries logged: 22
1.
Time : 0.00022
SELECT
  FROM `autobid_components`
  WHERE `parent` = 0
2.
Time : 0.00011
SELECT `folder` AS `type`, `element` AS `name`, `params` 
  FROM `autobid_plugins` 
  WHERE `published` >= 1
  AND `access` <= 0
  ORDER BY `ordering`
3.
Time : 0.0002
SELECT template
  FROM autobid_templates_menu
  WHERE  lang="ka-GE"
  AND client_id = 0
  AND (menuid = 0 OR menuid = 158)
  ORDER BY menuid DESC
  LIMIT 0, 1
4.
Time : 0.00137
SELECT a.*, u.name AS author, u.usertype, cc.title AS category, s.title AS section,  CASE WHEN CHAR_LENGTH(a.alias) THEN CONCAT_WS(":", a.id, a.alias) ELSE a.id END AS slug, CASE WHEN CHAR_LENGTH(cc.alias) THEN CONCAT_WS(":", cc.id, cc.alias) ELSE cc.id END AS catslug, g.name AS groups, s.published AS sec_pub, cc.published AS cat_pub, s.access AS sec_access, cc.access AS cat_access 
  FROM autobid_content AS a
  LEFT JOIN autobid_categories AS cc ON cc.id = a.catid
  LEFT JOIN autobid_sections AS s ON s.id = cc.section
  AND s.scope = "content"
  LEFT JOIN autobid_users AS u ON u.id = a.created_by
  LEFT JOIN autobid_groups AS g ON a.access = g.id
  WHERE a.id = 7304
  AND (  ( a.created_by = 0 )    OR  ( a.state = 1
  AND ( a.publish_up = '0000-00-00 00:00:00' OR a.publish_up <= '2017-06-28 12:08:30' )
  AND ( a.publish_down = '0000-00-00 00:00:00' OR a.publish_down >= '2017-06-28 12:08:30' )   )    OR  ( a.state = -1 )  )
5.
Time : 0.00198
UPDATE autobid_content
  SET hits = ( hits + 1 )
  WHERE id='7304'
6.
Time : 0.00014
SELECT `r`.*,`t`.`tag` AS title
  FROM `autobid_content_tags_rel` AS `r`
  INNER JOIN `autobid_content_tags` AS `t` ON `t`.`id`=`r`.`tag_id`
  WHERE `r`.`item_id`=7304
7.
Time : 0.00016
SELECT id, title, module, position, content, showtitle, control, params
  FROM autobid_modules AS m
  LEFT JOIN autobid_modules_menu AS mm ON mm.moduleid = m.id
  WHERE  lang="ka-GE"
  AND   m.published = 1
  AND m.access <= 0
  AND m.client_id = 0
  AND ( mm.menuid = 158 OR mm.menuid = 0 )
  ORDER BY position, ordering
8.
Time : 0.00021
SELECT *
                       
  FROM `autobid_mmanager_issue`
                        
  WHERE (`publish`= 1)
  AND (`mid`="1")
  AND (`publish_up`="0000-00-00 00:00:00" OR `publish_up`<="2017-06-28 12:08")
  AND (`publish_down`="0000-00-00 00:00:00" OR `publish_down`>="2017-06-28 12:08")
                       
  ORDER BY `publish_up` DESC
                       
  LIMIT 0, 1
9.
Time : 0.00016
SELECT `a`.*, `p`.`poll` AS `poll_title`, `p`.`tminterval`, `p`.`votes`, `p`.`publish_up`, `p`.`publish_down` 
  FROM `autobid_simplepoll_answers` AS `a`  RIGHT JOIN  `autobid_simplepoll_polls` AS `p` ON `a`.`poll_id`=`p`.`id` 
  WHERE (`p`.`id`=16)
  AND (`p`.`state`=1)
  AND (`p`.`publish_up`="0000-00-00 00:00:00" OR `p`.`publish_up`<="2017-06-28 12:08")
  AND (`p`.`publish_down`="0000-00-00 00:00:00" OR `p`.`publish_down`>="2017-06-28 12:08")
  AND (`p`.`access`=0)
  AND (`a`.`published`=1) 
  ORDER BY `a`.`ordering` ASC
10.
Time : 0.00161
(SELECT
  FROM autobid_rss_collector_items 
  WHERE  group_id=15
  ORDER BY RAND()
  LIMIT  4)
11.
Time : 0.00023
SELECT *
  FROM autobid_rss_collector_items
  WHERE group_id=7
  ORDER BY date DESC
  LIMIT 0, 3
12.
Time : 0.00175
SELECT *
  FROM autobid_rss_collector_items
  WHERE group_id=19
  ORDER BY RAND()
  LIMIT 0, 2
13.
Time : 0.11759
#mod_catnews Query
 SELECT `a`.`id` ,
                                                `a`.`title` ,
                                                `a`.`alias` ,
                                                `a`.`introtext` ,
                                                `a`.`publish_up` ,
                                                `a`.`sectionid` ,
                                                `c`.`id` AS `catid`,
                                                `c`.`alias` AS `catslug`,
                                                `c`.`title` AS `ctitle`,
                                                `a`.`attribs` ,
                                                `a`.`fulltext`,
                                                `m`.`catid` AS mcatid
                                                 
  FROM `autobid_content` AS `a` RIGHT JOIN `autobid_multicategory` AS `m` ON `m`.`artid` = `a`.`id` RIGHT JOIN `autobid_categories` AS `c` ON `c`.`id` = `m`.`catid`
  WHERE (`a`.`state`= 1 )
  AND (`c`.`id` IN (216, 218, 219, 220, 221, 222, 223))
  AND ( `a`.`publish_up` <=  '2017-06-28 16:08:30')
  AND ( ( `a`.`publish_down`'2017-06-28 16:08:30' OR `a`.`publish_down` = "0000-00-00 00:00:00" )) 
  GROUP BY  `a`.`id` 
  ORDER BY `a`.`publish_up` DESC
  LIMIT 3
14.
Time : 0.07003
#mod_catnews Query
 SELECT `a`.`id` ,
                                                `a`.`title` ,
                                                `a`.`alias` ,
                                                `a`.`introtext` ,
                                                `a`.`publish_up` ,
                                                `a`.`sectionid` ,
                                                `c`.`id` AS `catid`,
                                                `c`.`alias` AS `catslug`,
                                                `c`.`title` AS `ctitle`,
                                                `a`.`attribs` ,
                                                `a`.`fulltext`,
                                                `m`.`catid` AS mcatid
                                                 
  FROM `autobid_content` AS `a` RIGHT JOIN `autobid_multicategory` AS `m` ON `m`.`artid` = `a`.`id` RIGHT JOIN `autobid_categories` AS `c` ON `c`.`id` = `m`.`catid`
  WHERE (`a`.`state`= 1 )
  AND (`c`.`id` IN (204, 205, 206))
  AND ( `a`.`publish_up` <=  '2017-06-28 16:08:30')
  AND ( ( `a`.`publish_down`'2017-06-28 16:08:30' OR `a`.`publish_down` = "0000-00-00 00:00:00" )) 
  GROUP BY  `a`.`id` 
  ORDER BY `a`.`publish_up` DESC
  LIMIT 3
15.
Time : 0.10072
#mod_catnews Query
 SELECT `a`.`id` ,
                                                `a`.`title` ,
                                                `a`.`alias` ,
                                                `a`.`introtext` ,
                                                `a`.`publish_up` ,
                                                `a`.`sectionid` ,
                                                `c`.`id` AS `catid`,
                                                `c`.`alias` AS `catslug`,
                                                `c`.`title` AS `ctitle`,
                                                `a`.`attribs` ,
                                                `a`.`fulltext`,
                                                `m`.`catid` AS mcatid
                                                 
  FROM `autobid_content` AS `a` RIGHT JOIN `autobid_multicategory` AS `m` ON `m`.`artid` = `a`.`id` RIGHT JOIN `autobid_categories` AS `c` ON `c`.`id` = `m`.`catid`
  WHERE (`a`.`state`= 1 )
  AND (`c`.`id` IN (207, 209, 210, 211, 212))
  AND ( `a`.`publish_up` <=  '2017-06-28 16:08:30')
  AND ( ( `a`.`publish_down`'2017-06-28 16:08:30' OR `a`.`publish_down` = "0000-00-00 00:00:00" )) 
  GROUP BY  `a`.`id` 
  ORDER BY `a`.`publish_up` DESC
  LIMIT 3
16.
Time : 0.07599
#mod_catnews Query
 SELECT `a`.`id` ,
                                                `a`.`title` ,
                                                `a`.`alias` ,
                                                `a`.`introtext` ,
                                                `a`.`publish_up` ,
                                                `a`.`sectionid` ,
                                                `c`.`id` AS `catid`,
                                                `c`.`alias` AS `catslug`,
                                                `c`.`title` AS `ctitle`,
                                                `a`.`attribs` ,
                                                `a`.`fulltext`,
                                                `m`.`catid` AS mcatid
                                                 
  FROM `autobid_content` AS `a` RIGHT JOIN `autobid_multicategory` AS `m` ON `m`.`artid` = `a`.`id` RIGHT JOIN `autobid_categories` AS `c` ON `c`.`id` = `m`.`catid`
  WHERE (`a`.`state`= 1 )
  AND (`c`.`id` IN (225, 202, 203))
  AND ( `a`.`publish_up` <=  '2017-06-28 16:08:30')
  AND ( ( `a`.`publish_down`'2017-06-28 16:08:30' OR `a`.`publish_down` = "0000-00-00 00:00:00" )) 
  GROUP BY  `a`.`id` 
  ORDER BY `a`.`publish_up` DESC
  LIMIT 3
17.
Time : 0.20253
#mod_catnews Query
 SELECT `a`.`id` ,
                                                `a`.`title` ,
                                                `a`.`alias` ,
                                                `a`.`introtext` ,
                                                `a`.`publish_up` ,
                                                `a`.`sectionid` ,
                                                `c`.`id` AS `catid`,
                                                `c`.`alias` AS `catslug`,
                                                `c`.`title` AS `ctitle`,
                                                `a`.`attribs` ,
                                                `a`.`fulltext`,
                                                `m`.`catid` AS mcatid
                                                 
  FROM `autobid_content` AS `a` RIGHT JOIN `autobid_multicategory` AS `m` ON `m`.`artid` = `a`.`id` RIGHT JOIN `autobid_categories` AS `c` ON `c`.`id` = `m`.`catid`
  WHERE (`a`.`state`= 1 )
  AND (`c`.`id` IN (215))
  AND ( `a`.`publish_up` <=  '2017-06-28 16:08:30')
  AND ( ( `a`.`publish_down`'2017-06-28 16:08:30' OR `a`.`publish_down` = "0000-00-00 00:00:00" )) 
  GROUP BY  `a`.`id` 
  ORDER BY `a`.`publish_up` DESC
  LIMIT 3
18.
Time : 0.00034
SELECT *
  FROM autobid_rss_collector_items
  WHERE group_id=18
  ORDER BY date DESC
  LIMIT 0, 3
19.
Time : 0.00022
SELECT *
  FROM autobid_rss_collector_items
  WHERE group_id=17
  ORDER BY date DESC
  LIMIT 0, 4
20.
Time : 0.01403
SELECT *
  FROM autobid_rss_collector_items
  WHERE group_id=12
  ORDER BY date DESC
  LIMIT 0, 3
21.
Time : 0.00553
SELECT `a`.`id` , `a`.`title` , `a`.`alias` , `a`.`introtext` , `a`.`publish_up` , `a`.`publish_down` ,`a`.`sectionid` , `c`.`id` AS `catid``c`.`alias` AS `catslug`,`a`.`attribs` 
  FROM `autobid_content` AS `a`
  INNER JOIN `autobid_categories` AS `c` ON `c`.`id` = `a`.`catid`
  INNER JOIN `autobid_sections` AS `s` ON `c`.`section` = `s`.`id`
  WHERE `a`.`state` ="1"   
  AND `a`.`catid` = "214"
  AND `a`.`id` <> "7304"
  AND ( `a`.`publish_up` = '0000-00-00 00:00:00' OR `a`.`publish_up` <= '2017-06-28 12:08' )
  AND ( `a`.`publish_down` = '0000-00-00 00:00:00' OR `a`.`publish_down` >= '2017-06-28 12:08' )
  ORDER BY `a`.`publish_up` DESC 
  LIMIT 0 ,3
22.
Time : 0.00027
SELECT *
  FROM autobid_rss_collector_items
  WHERE group_id=4
  ORDER BY date DESC
  LIMIT 0, 3
Summary
0.59539 
Loaded Files : 178
1
/var/www/html/www.autobild.ge/index.php
2
/var/www/html/www.autobild.ge/includes/defines.php
3
/var/www/html/www.autobild.ge/includes/framework.php
4
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/import.php
5
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/loader.php
6
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/environment/request.php
7
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/version.php
8
/var/www/html/www.autobild.ge/configuration.php
9
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/utilities/compat/compat.php
10
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/error/profiler.php
11
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/base/object.php
12
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/factory.php
13
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/application.php
14
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/helper.php
15
/var/www/html/www.autobild.ge/includes/application.php
16
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/config.php
17
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/registry/registry.php
18
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/utilities/utility.php
19
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/session/session.php
20
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/session/storage.php
21
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/filter/filterinput.php
22
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/session/storage/none.php
23
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/database/table.php
24
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/filesystem/path.php
25
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/database/table/session.php
26
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/database/database.php
27
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/database/database/mysql.php
28
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/error/error.php
29
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/user/user.php
30
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/html/parameter.php
31
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/helper.php
32
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/site/helper.php
33
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/application/cache.php
34
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/utilities/lang.php
35
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/language/helper.php
36
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/language/language.php
37
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/filesystem/folder.php
38
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/utilities/simplexml.php
39
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/component/helper.php
40
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/registry/format.php
41
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/registry/format/ini.php
42
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/plugin/helper.php
43
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/shortener/helper.php
44
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/environment/uri.php
45
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/jsoptimization.php
46
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/plugin/plugin.php
47
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/event/event.php
48
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/base/observer.php
49
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/event/dispatcher.php
50
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/base/observable.php
51
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/aliasmaker.php
52
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/cachecleaner.php
53
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/cachecleaner/cachecleaner.php
54
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/nnframework.php
55
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/nnframework/nnframework.php
56
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/wsdebug.php
57
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/fb_login.php
58
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/lang.php
59
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/sef.php
60
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/document.php
61
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/html/html.php
62
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/router.php
63
/var/www/html/www.autobild.ge/includes/router.php
64
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/menu.php
65
/var/www/html/www.autobild.ge/includes/menu.php
66
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/cache/cache.php
67
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/cache/handler/output.php
68
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/cache/storage.php
69
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/cache/storage/file.php
70
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/filesystem/file.php
71
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/nnframework/helpers/parameters.php
72
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/content.php
73
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/controller.php
74
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/component/controller.php
75
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/helpers/query.php
76
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/helpers/route.php
77
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/component/model.php
78
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/html/html.php
79
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/html/html/behavior.php
80
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/views/article/view.html.php
81
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/view.php
82
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/component/view.php
83
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/models/article.php
84
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/cache/handler/view.php
85
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/pathway.php
86
/var/www/html/www.autobild.ge/includes/pathway.php
87
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/utilities/date.php
88
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/user/authorization.php
89
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/phpgacl/gacl.php
90
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/phpgacl/gacl_api.php
91
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/methods.php
92
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/database/table/content.php
93
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/content/fbcomments.php
94
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/content/multicategory.php
95
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/content/conditions.php
96
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/application/comments.php
97
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/content/imageparams.php
98
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/content/pagebreak.php
99
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/helpers/gallery.php
100
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/keywords.php
101
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/default/html/com_content/article/default.php
102
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/media/multipic.php
103
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/media/image.php
104
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/cache/handler/callback.php
105
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/application/module/helper.php
106
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/shortener/shortener.php
107
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/shortener/classes/component.php
108
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/short.php
109
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/html/renderer/module.php
110
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/renderer.php
111
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_content/helpers/icon.php
112
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/html/html/image.php
113
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/utilities/arrayhelper.php
114
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/default/index.php
115
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/default/header_meta.php
116
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/default/header.php
117
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/default/footer.php
118
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/html/renderer/modules.php
119
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_window_title/mod_window_title.php
120
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/system/html/modules.php
121
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/default/html/modules.php
122
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_fb_metaog/mod_fb_metaog.php
123
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_fb_metaog/tmpl/default.php
124
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/wslib/utilities/browser.php
125
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_html/mod_html.php
126
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_contact/mod_contact.php
127
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_contact/tmpl/default.php
128
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ccnewsletter/mod_ccnewsletter.php
129
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ccnewsletter/helper.php
130
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ccnewsletter/tmpl/default.php
131
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_mmanager_issues/mod_mmanager_issues.php
132
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_mmanager_issues/helper.php
133
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_mmanager_issues/tmpl/default.php
134
/var/www/html/www.autobild.ge/components/com_mmanager/helper/router.php
135
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_simplepoll/mod_simplepoll.php
136
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_simplepoll/helper.php
137
/var/www/html/www.autobild.ge/administrator/components/com_simplepoll/helpers/helper.php
138
/var/www/html/www.autobild.ge/administrator/components/com_simplepoll/helpers/constants.php
139
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ambebi/mod_ambebi.php
140
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ambebi/helper.php
141
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ambebi/tmpl/default.php
142
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_saqme/mod_rss_saqme.php
143
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_saqme/helper.php
144
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_saqme/tmpl/default.php
145
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_side/mod_rss_side.php
146
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_side/helper.php
147
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_side/tmpl/default.php
148
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_catnews/mod_catnews.php
149
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_catnews/helper.php
150
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_catnews/tmpl/default.php
151
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_center/mod_rss_center.php
152
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_center/helper.php
153
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_rss_center/tmpl/default.php
154
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_categorynews/mod_categorynews.php
155
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_categorynews/helper.php
156
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_categorynews/tmpl/default.php
157
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/html/renderer/component.php
158
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/html/renderer/message.php
159
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ws_dropdown/mod_ws_dropdown.php
160
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ws_dropdown/helper.php
161
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ws_dropdown/tmpl/default.php
162
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_loginbutton/mod_loginbutton.php
163
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_loginbutton/helper.php
164
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_loginbutton/tmpl/default.php
165
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/html/html/form.php
166
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_search/mod_search.php
167
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_search/helper.php
168
/var/www/html/www.autobild.ge/templates/default/html/mod_search/default.php
169
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_logo/mod_logo.php
170
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_logo/tmpl/default.php
171
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ads/mod_ads.php
172
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ads/helper.php
173
/var/www/html/www.autobild.ge/modules/mod_ads/tmpl/default.php
174
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/document/html/renderer/head.php
175
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/joomla/environment/response.php
176
/var/www/html/www.autobild.ge/plugins/system/wsdebug/helper.php
177
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/geshi/geshi.php
178
/var/www/html/www.autobild.ge/libraries/geshi/geshi/sql.php
Loaded Extensions : 54
1
Core
2
date
3
ereg
4
libxml
5
openssl
6
pcre
7
zlib
8
bz2
9
calendar
10
ctype
11
hash
12
filter
13
ftp
14
gettext
15
gmp
16
SPL
17
iconv
18
Reflection
19
session
20
standard
21
shmop
22
SimpleXML
23
sockets
24
exif
25
tokenizer
26
xml
27
apache2handler
28
apc
29
bcmath
30
curl
31
dom
32
fileinfo
33
gd
34
json
35
mbstring
36
mcrypt
37
memcache
38
mysql
39
mysqli
40
PDO
41
pdo_mysql
42
pdo_sqlite
43
Phar
44
posix
45
sqlite3
46
sysvmsg
47
sysvsem
48
sysvshm
49
tidy
50
wddx
51
xmlreader
52
xmlwriter
53
xsl
54
zip
Loaded Language Files : 2
Time : 0.00189
/var/www/html/www.autobild.ge/language/ka-GE/ka-GE.ini
Time : 5.0E-5
/var/www/html/www.autobild.ge/language/ka-GE/ka-GE.mod_ads.ini
Summary
0.00194 
Untranslated Strings Diagnostic : 0
Untranslated Strings :
No Untranslated Strings
Untranslated Strings Designer : 0
Untranslated Strings :
No Untranslated Strings