რა არის და როგორ მუშაობს ABS და ESP?
რა არის და როგორ მუშაობს ABS და ESP?
05.08.2016
აქტიური უსაფრთხოება არის ავტომობილის საექსპლუატაციო თვისებების კომპლექსი, რომელიც ხელს უწყობს საავარიო სიტუაციებისა და საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების თავიდან აცილებას.

სისტემებს, რომლებსაც ჩვენ, მძღოლები ABS-ის (Anti-lock Brake System) და ESP-ს (Electronic Stability Program) სახელწოდებებით ვიცნობთ, სწორედ აქტიური უსაფრთხოების სისტემებია.

ABS მუხრუჭების განმბლოკველი სისტემაა. იგი თვლებზე დაყენებული სენსორების მეშვეობით ითვლის მათი ბრუნვის რიცხვს. საბურავის სრულად გაჩერების, ანუ დაბლოკვის შემთხვევაში, ელექტრონული ტვინი შეაამცირებს წნევას სამუხრუჭე მაგისტრალებში და განბლოკავს მას. ABS საბურავს ბლოკავს და განბლოკავს საშუალოდ 15-ჯერერთი წამის განმავლობაში. შედეგად, ავტომობილი მართვადია ექსტრემალური დამუხრუჭების დროსაც. თანამედროვე ავტომობილების უმრავლესობაში ABS სხვადასხვა დამხმარე სისტემითაა წარმოდგენილი.

Auto Bild
ABS-ის რეგულატორი - Mercedes CLS 320 CDI V6

EBD (Electronic Brake Distribution) არეგულირებს სამუხრუჭე ძალის განაწილებას თითოეული საბურავისათვის. BA (Brake Assist) ექსტრემალურ სიტუაციებში თავად უზრუნველყოფს დამატებით დატვირთვას მუხრუჭზე და ავტომობილის მყისიერ გაჩერებას.

ESP (Electronic Stability Program) ავტომობილის დინამიკური სტაბილიზაციის პროგრამა. სხვადასხვა კომპანიები ამ პროგრამას სხვადასხვა სახელითა და შესაბამისად, სხვადასხვა აბრევიატურით მოიხსენიებენ - ESC, VDC, VSC, DSC, DSTC.

Auto Bild
Sport Plus რეჟიმი BMW M 135i-ში - ESP გამორთულია

თუმცა აზრი ყველგან ერთი და იგივეა. იგი რთულ სიტუაციებში ეხმარება მძღოლს, თავიდან აიცილოს ავტომობილის მოსრიალება. ESP-მ ყოველთვის ”იცის” ავტომობილის მიმდინარე სიჩქარე, თვლების ბრუნთა რიცხვი, საჭის მოხვევის კუთხე და წნევის სიდიდე საბურავებში. მიღებული ინფორმაციის საფუძველზე სხვადასხვა სიტუაციაში: ამცირებს ძრავის ბრუნთა რიცხვს, საწვავის მიწოდების შემცირებით; ბლოკავს ან განბლოკავს მუხრუჭს ABS-ის დახმარებით, ირჩევს დასამუხრჭებელ საბურავს და ა.შ. ESP მჭიდრო კავშირშია ABS-თან, საერთო ჯამში ეს ერთიანი სისტემაა, რომელიც საავარიო სიტუაციების თავიდან აცილების საშუალებას იძლევა.

საბოლოო ჯამში, ABS-ის და ESP-ს ყველაზე მთავარი ამოცანა ის არის, რომ აქტიური უსაფრთხოების ამ სისტემებით აღჭურვილი ავტომობილი ექსტრემალურ სიტუაციებში მართვადი იყოს.
მირიან იობაშვილი

ასევე იხილეთ:
უცხოეთის ქვეყნების უცნაური საგზაო წესები
Auto Bild


როდის და როგორ უნდა გამოიყენოს მძღოლმა მუხრუჭი
Auto Bild


რა უნდა გაითვალისწინოს მძღოლმა გასწრების დროს?
Auto Bild


ასე უნდა გადაუღოთ ფოტოები გასაყიდ ავტომობილს
Auto Bild


რა უნდა შევუმოწმოთ მანქანას შორ გზაზე წასვლის წინ
Auto Bild


მანქანის ჩუსტებით, ”შლოპანცებით”
ან ფეხშიშველი მართვა ცუდი იდეაა!

Auto Bild


საბურავი არ გაპატიებთ!
Auto Bild


ნუ დაიხშობთ ყურებს საჭესთან!
Auto Bild


8 წესი ავტომობილის ჯანმრთელობისთვის
Auto Bild
ბეჭდვა
article image
2017-03-22 06:54:50
”ფორდის” ლეგენდად ქცეული 3-ცილინდრიანი ძრავის უპირატესობაში კიდევ ერთხელ დავრწმუნდით - ეს აგრეგატი ”ფოკუსს” განსაკუთრებით უხდება
article image
Cat Image
2017-03-17 09:18:38
ჟენევაში ჩასვლამდე, „ლამბორგინიმ“ თავის სუპერქარ „ურაკანის“ უახლესი, ყველაზე ტემპერამენტიანი ვერსია, მეტსახელად „პერფორმანტე“ (შემსრულებელი) ნურბურგრინგის ტრეკზე გაიყვანა
article image
Cat Image
2017-03-14 06:43:42
„მაკლარენმა“ ჟენევის ავტოშოუზე, თავისი უახლესი სუპერავტომობილი, 720S წარადგინა
სხვა სიახლეები
24.03.2017
ამიხსენით, ყველას სამკვდრო-სასიცოცხლო საქმე როგორ აქვს? თუ, საქართველოში ყველა საქმე სამკვდრო-სასიცოცხლოა?
სრულად
23.03.2017
2017 წელს, ფორმულა 1-ში სულ 20 ეტაპი გაიმართება - ერთით ნაკლები, ვიდრე 2016 წელს. ჩემპიონატი 26 მარტს, ავსტრალიაში აიღებს სტარტს
სრულად
22.03.2017
”ფორდის” ლეგენდად ქცეული 3-ცილინდრიანი ძრავის უპირატესობაში კიდევ ერთხელ დავრწმუნდით - ეს აგრეგატი ”ფოკუსს” განსაკუთრებით უხდება
სრულად
ახალი ნომერი