რა არის და როგორ მუშაობს ABS და ESP?
რა არის და როგორ მუშაობს ABS და ESP?
05.08.2016
აქტიური უსაფრთხოება არის ავტომობილის საექსპლუატაციო თვისებების კომპლექსი, რომელიც ხელს უწყობს საავარიო სიტუაციებისა და საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევების თავიდან აცილებას.

სისტემებს, რომლებსაც ჩვენ, მძღოლები ABS-ის (Anti-lock Brake System) და ESP-ს (Electronic Stability Program) სახელწოდებებით ვიცნობთ, სწორედ აქტიური უსაფრთხოების სისტემებია.

ABS მუხრუჭების განმბლოკველი სისტემაა. იგი თვლებზე დაყენებული სენსორების მეშვეობით ითვლის მათი ბრუნვის რიცხვს. საბურავის სრულად გაჩერების, ანუ დაბლოკვის შემთხვევაში, ელექტრონული ტვინი შეაამცირებს წნევას სამუხრუჭე მაგისტრალებში და განბლოკავს მას. ABS საბურავს ბლოკავს და განბლოკავს საშუალოდ 15-ჯერერთი წამის განმავლობაში. შედეგად, ავტომობილი მართვადია ექსტრემალური დამუხრუჭების დროსაც. თანამედროვე ავტომობილების უმრავლესობაში ABS სხვადასხვა დამხმარე სისტემითაა წარმოდგენილი.

Auto Bild
ABS-ის რეგულატორი - Mercedes CLS 320 CDI V6

EBD (Electronic Brake Distribution) არეგულირებს სამუხრუჭე ძალის განაწილებას თითოეული საბურავისათვის. BA (Brake Assist) ექსტრემალურ სიტუაციებში თავად უზრუნველყოფს დამატებით დატვირთვას მუხრუჭზე და ავტომობილის მყისიერ გაჩერებას.

ESP (Electronic Stability Program) ავტომობილის დინამიკური სტაბილიზაციის პროგრამა. სხვადასხვა კომპანიები ამ პროგრამას სხვადასხვა სახელითა და შესაბამისად, სხვადასხვა აბრევიატურით მოიხსენიებენ - ESC, VDC, VSC, DSC, DSTC.

Auto Bild
Sport Plus რეჟიმი BMW M 135i-ში - ESP გამორთულია

თუმცა აზრი ყველგან ერთი და იგივეა. იგი რთულ სიტუაციებში ეხმარება მძღოლს, თავიდან აიცილოს ავტომობილის მოსრიალება. ESP-მ ყოველთვის ”იცის” ავტომობილის მიმდინარე სიჩქარე, თვლების ბრუნთა რიცხვი, საჭის მოხვევის კუთხე და წნევის სიდიდე საბურავებში. მიღებული ინფორმაციის საფუძველზე სხვადასხვა სიტუაციაში: ამცირებს ძრავის ბრუნთა რიცხვს, საწვავის მიწოდების შემცირებით; ბლოკავს ან განბლოკავს მუხრუჭს ABS-ის დახმარებით, ირჩევს დასამუხრჭებელ საბურავს და ა.შ. ESP მჭიდრო კავშირშია ABS-თან, საერთო ჯამში ეს ერთიანი სისტემაა, რომელიც საავარიო სიტუაციების თავიდან აცილების საშუალებას იძლევა.

საბოლოო ჯამში, ABS-ის და ESP-ს ყველაზე მთავარი ამოცანა ის არის, რომ აქტიური უსაფრთხოების ამ სისტემებით აღჭურვილი ავტომობილი ექსტრემალურ სიტუაციებში მართვადი იყოს.
მირიან იობაშვილი

ასევე იხილეთ:
უცხოეთის ქვეყნების უცნაური საგზაო წესები
Auto Bild


როდის და როგორ უნდა გამოიყენოს მძღოლმა მუხრუჭი
Auto Bild


რა უნდა გაითვალისწინოს მძღოლმა გასწრების დროს?
Auto Bild


ასე უნდა გადაუღოთ ფოტოები გასაყიდ ავტომობილს
Auto Bild


რა უნდა შევუმოწმოთ მანქანას შორ გზაზე წასვლის წინ
Auto Bild


მანქანის ჩუსტებით, ”შლოპანცებით”
ან ფეხშიშველი მართვა ცუდი იდეაა!

Auto Bild


საბურავი არ გაპატიებთ!
Auto Bild


ნუ დაიხშობთ ყურებს საჭესთან!
Auto Bild


8 წესი ავტომობილის ჯანმრთელობისთვის
Auto Bild
article image
2017-02-15 08:00:31
50-იანი წლების ბოლოს, საავტომობილო მსოფლიოს ამერიკელები ბატონობდნენ. მერე ჩავარდნა დაეწყოთ. ძველი დიდების დაბრუნების დროა
article image
Cat Image
2017-02-15 06:00:46
ბრაბუსის ბოროტი ძმები: უმძლავრესი სმარტი ხვდება Rocket-ს, ანუ, სუპერ-S-კლასს
article image
Cat Image
2017-02-13 06:02:39
AMG-მ ”E-კლასს” 612 ცხენის ძალა და დრიფტის რეჟიმი უბოძა
სხვა სიახლეები
24.02.2017
ჟურნალმა ”AUTO BILD საქართველომ” წლის საუკეთესო ავტომობილები და საპატიო ”ოქროს საჭის” მფლობელი წლის ადამიანი გამოავლინა.
სრულად
23.02.2017
დღეს ჟურნალი ”AUTO BILD საქართველო” წლის საუკეთესო ავტომობილებს გამოავლენს. „ოქროს საჭის” დაჯილდოების ცერემონიალს
სრულად
21.02.2017
აპრილის პირველივე შაბათ-კვირას, 1 და 2 აპრილს საქართველო უმაღლესი დონის საერთაშორისო საავტომობილო ღონისძიებას უმასპინძლებს
სრულად
ახალი ნომერი