როგორ ვითარდებოდა ფორმულა 1-ის ბოლიდის საჭე ნახევარი საუკუნე
როგორ ვითარდებოდა ფორმულა 1-ის ბოლიდის საჭე ნახევარი საუკუნე
05.01.2017
ფორმულა 1 საავტომობილო ინდუსტრიის განვითარების ავანგარდია. სწორედ სამეფო რბოლებში მონაწილე სარბოლო ავტომობილებზე ხდება უახლესი და მოწინავე ტექნოლოგიების გამოცდა, რომელთა უმეტესობაც, შემდგომში სერიულ ავტომობილებზეც ინერგება.

ასეთი სიახლე იყო საწვავის შეფრქვევა, ტურბო კომპრესორი, დაკიდების აქტიური სისტემა, უსაფრთხოების ღვედები, ასევე აეროდინამიკის ელემენტები. ეს ყველაფერი პირველად F1-ში გამოიყენეს, შემდეგ კი მათ სერიულ ავტომობილებზეც გადაინაცვლეს.Auto Bild

F1-ის პირველი ჩემპიონტიდან (1950 წელი) მოყოლებული, სარბოლო ბოლიდები გარეგნულადაც ძლიერ შეიცვალა და დაიხვეწა. ამ ცვლილებათა მთავარი განმაპირობებელი ფაქტორი, მეტი ეფექტურობა და უსაფრთხოება იყო. პილოტის სამუშაო პოზიციაც კი რადიკალურად განსხვავებულია - რომ არაფერი ვთქვათ ძალიან კომპაქტურ შეთანწყობაზე. შეიცვალა მასალები, რომლებისგანაც ავტომობილები მზადდება. და ამ მხრივაც, F1 ავტოინდუსტრიის ავანგარდშია - კარბონის კომპოზიტის გამოყენება არამხოლოდ სუპერ ავტომობილების, არამედ სერიული მოდელების კონსტრუქციაშიც დაიწყეს.

ცალკე თემაა სარბოლო ავტომობილების საჭის რგოლი. ის წლების განმავლობაში სულ უფრო პატარავდებოდა და ფორმასაც კი იცვლიდა. თანამედროვე საჭეს აღარ აქვს რგოლის ფორმა, ის უფრო თვითმფრინავის შტურვალს ჰგავს. და რაც მთავარია, მაჩვენებლების დაფის როლსაც ასრულებს და უამრავ გადამრთველსაც იტევს. F1-ის თანამედროვე ბოლიდის საჭე მთელი ინფრასტრუქტურაა, რომლის გამოყენებასაც ცალკე სწავლა სჭირდება.

Auto Bild
აირტონ სენა

ამ ვიდეოზე ნაჩვენებია, როგორი იყო F1-ის სარბოლო მანქანის საჭის რგოლი 1957 წელს და როგორ იცვლებოდა ის დღემდე. თუ პირველი 25 წლის განმავლობაში, საჭეს მხოლოდ ზომა და ფორმა ეცვლებოდა, 1980-იანი წლებიდა მასზე პირველი გადამრთველები და ღილაკები გამოჩნდა. ამასთან, ის მოსახსნელი გახდა, რაც უსაფრთხოების მოთხოვნებით იყო ნაკარნახები. მერე კი, 1990-იანი წლებიდან ის თანდათან დაიტვირთა და უამრავი ფუნქცია შეიძინა...

იხილეთ ვიდეო:
როგორ ვითარდებოდა ფორმულა 1-ის
ბოლიდის საჭე ნახევარი საუკუნე



ასევე დაგაინტერესებთ:
ცხოვრებას სინამდვილეში არანაირი წესი არ აქვს...
მიხაელ შუმახერის ცნობილი გამონათქვამები

Auto Bild


აირტონ სენას ცნობილი გამონათქვამები
Auto Bild


პლანეტის ყველაზე სექსუალური ავტომრბოლი ქალები
Auto Bild
article image
2017-02-15 08:00:31
50-იანი წლების ბოლოს, საავტომობილო მსოფლიოს ამერიკელები ბატონობდნენ. მერე ჩავარდნა დაეწყოთ. ძველი დიდების დაბრუნების დროა
article image
Cat Image
2017-02-15 06:00:46
ბრაბუსის ბოროტი ძმები: უმძლავრესი სმარტი ხვდება Rocket-ს, ანუ, სუპერ-S-კლასს
article image
Cat Image
2017-02-13 06:02:39
AMG-მ ”E-კლასს” 612 ცხენის ძალა და დრიფტის რეჟიმი უბოძა
სხვა სიახლეები
22.02.2017
„აუდი“ ჟენევის ავტოშოუზე რამდენიმე სპორტული ქროსოვერის წარდგენას გეგმავს. მათ შორის იქნება არამხოლოდ RS Q5, რომელზეც ინფორმაცია ადრე გავრცელდა, არამედ ასევე უფრო დიდი, კონცეპტუალური RS Q8
სრულად
22.02.2017
„იტალდიზაინმა“ გამოაცხადა, რომ ჩამოაყალიბა ახალი სუბ-ბრენდი, სახელად Italdesign Automobili Speciali, რომლის პრემიერაც მალე, ჟენევის ავტოშოუზე გაიმართება.
სრულად
22.02.2017
„ბუგატის“ უკვე დაწყებული აქვს 1500-ცხენისძალიანი „შირონის“ წარმოება. მალე შეკვეთების შესრულებასაც შეუდგება.
სრულად
ახალი ნომერი